Zakodowany Dzień Babci i Dziadka

Dzień Babci i Dziadka to święta, o których uczniowie zawsze pamiętają. W tym roku najmłodsi uczniowie klas I-II w ramach ich obchodów wykonały kilka zadań opartych na kodowaniu. Tym razem wykorzystaliśmy zadania z naszego projektu „Uczymy dzieci programować”.

Teraz czas na zakodowaną wierszykiem niespodziankę:)

 

indeks„Kredki w dwóch kolorach i kartka pokratkowana,

słuchaj instrukcji uważnie, a twoja praca będzie udana.

Zaczynamy od dołu kartki, całą linię zieloną zrobimy,

to będzie część pięknej ramki, potem ją dokończymy.

Kierujemy się w górę, kredkę z zielonej na czerwoną zmieniamy,

 następnie dwie środkowe krateczki starannie nią wypełniamy.

Kolejne trzy piętra robimy tak samo,

tylko za każdym razem kolorujemy dodatkową kratkę na lewo i na prawo.

W ten sposób na poziomie trzecim licząc od dołu, cztery kratki czerwone mamy,

na czwartym 6 krateczek, a na piątym osiem środkowych kratek barwą wypełniamy.

Kolejne dwa piętra będą identyczne,

osiem czerwonych kratek ułożonych na środku,

wypełnionych dokładnie, ślicznie.

Ósmy poziom będzie dość trudny do zrobienia,

na środku dwie kratki puste, a po ich lewej i prawej stronie

po dwie krateczki szykują się do wypełnienia.

Zadanie jest już prawie ukończone,

dla naszej Babci i Dziadka czerwone serce mamy zrobione.

Teraz jeszcze ramkę dokończymy,

dookoła wszystkie kratki zielenią zapełnimy!

100 lat Babciu! 100 lat Dziadku!”