„Bajkowy Kraków”

W dniach 15 – 16 grudnia klasy 8 wyruszyły na nową dwudniową wyprawę do Krakowa i Wieliczki.
Po krótkiej podróży w wesołych nastrojach uczniowie udali się na spacer Traktem Królewskim śladami władców Polski.
Zaznajomiliśmy się również z historią Zamku Królewskiego na Wawelu. Dzięki Pani Oldze poznali szereg faktów i anegdot na temat władców Polski oraz innych historycznych osób mieszkających na Wawelu. Śmiechom i chichotom nie było końca…
W trakcie pobytu odwiedziliśmy wystawę interaktywną dotycząca miasta – „Podziemny Kraków”. Mieliśmy okazję poznać zwyczaje, obyczaje, życie codzienne dawnego Krakowa. Zmęczeni ale zadowoleni pojechaliśmy zjeść obiad w kultowej artystycznej restauracji Jamie Michalika,
miejscu gdzie narodził się Kabaret „Zielony Balonik”. Ale to jeszcze nie koniec wrażeń, po buszowaniu na jarmarku na rynku krakowskim udaliśmy się do Kopalni Soli „Wieliczka”, gdzie czekała na nas kolacja i …. nocleg w kopalni. Było niesamowicie.
Rano wypoczęci i zrelaksowani udaliśmy się wraz z dobrym duchem kopalni panem Waldemarem na zwiedzanie kopalni „Śladem Legend Wielickiej Kopalni” czyli poznanie historii i kultury kopalni okraszonej dawką humoru. Po pysznym obiedzie udaliśmy się do „Fabryki Emalia Oskara Schindlera” aby poznać najnowszą historię Polski i bohatera filmu Stevena Spielberga „Lista” .
Pełni wrażeń, ze zdobytą wiedzą, lekko zmęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do Sosnowca.