Projekty CLIL naszych najmłodszych uczniów

Maj i czerwiec to miesiące, które kojarzą się ze słonecznymi długimi dniami, przyjemną pogodą i wesołą zabawą. Chociaż uczniowie myślą już o wakacjach, a tematy z podręczników kurczą się coraz bardziej, w naszej szkole wcale się nie nudzimy.

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić czas spędzony w szkole, nasi najmłodsi uczniowie uczęszczający do klasy 1a i 1b rozpoczęli dziś serię zajęć w ramach projektu CLIL „Our little garden”. Realizacja działań projektowych możliwa jest dzięki dużej liczbie godzin języka angielskiego w klasach 1-3 (nasi uczniowie mają 4 godziny języka angielskiego w tygodniu, a więc dwukrotnie więcej, niż w szkołach państwowych). W piątkowe popołudnie w naszym szkolnym ogródku pojawiły się grządki wypełnione ziemią i… nasionami ziół i warzyw. Do projektu dołączy również klasa 2b, która opiekować się będzie grządką z małą łąką kwietną.

CLIL to fascynująca metoda, która pozwala dzieciom uczyć się języka angielskiego przy okazji nauki innych przedmiotów. Z języka angielskiego Content and Language Integrated Learning odnosi się do metodologii nauczania promującej zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe. CLIL to metoda, w ramach której język obcy wykorzystywany jest do nauczania innych przedmiotów. Oznacza to, że przedmiotów takich, jak na przykład przyroda uczy się w języku obcym, co jednocześnie rozwija wiedzę przedmiotową oraz poprawia znajomość samego języka obcego. Jednym słowem CLIL, to uczenie się gramatyki i słówek „przy okazji”, ponieważ na lekcjach prowadzonych tą metodą, dzieci uczą się języka w naturalny sposób. Projekt w naszej szkole prowadzony jest przez Pana Macieja Niedbała.

Klasy trzecie również włączą się w działania prowadzone metodą CLIL. Będą jednak przygotowywały pojedyncze projekty, o których powiemy więcej już niebawem.

 

mgr Maciej Niedbał