22gru
Zakodowane Boże Narodzenie
Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, czas radości, rodzinnych spotkań, pachnącej choinki i prezentów. Na przedświątecznych lekcjach online z edukacji informatycznej i informatyki staraliśmy się połączyć tradycję z nowoczesnością. Nikogo zatem nie zdziwi już zakodowana choinka, renifery, bombki z algorytmem w tle, a nawet zakodowana stajenka.
„W Pythonie najbardziej zainteresowała mnie jego logiczność, spójność oraz dokładność. Serdecznie zachęcam, każdego do nauki programowania w tym języku, jest to niezwykle satysfakcjonujące. Wspólnie zrobiliśmy dwie choinki. Jedna w uproszczonym Pythonie, którego się uczyliśmy a druga w klasycznym” – Miłosz, Aleksander klasa VIII c.
„Wybrałyśmy aplikacje Scratch, ponieważ jest to przejrzysta aplikacja dla każdego. Uważamy, że każdy może to sam wykonać w domu i czerpać satysfakcję z wykonanej przez siebie pracy” – Tosia, Magda, Maja, klasa VIII c.
Zakodowane Boże Narodzenie w Minecraft – Klara, klasa VIII c
„Nasz projekt przedstawia górską świąteczną i klimatyczną wioskę zbudowaną w Minecraft. W naszej wiosce chciałyśmy zaprezentować piękno Świat Bożego Narodzenia oraz możliwości budowania w tej grze. W naszej wiosce umieściłyśmy np. lampy które zapalają się tylko w nocy. Czas pracy około 3 godziny. Mamy nadzieje ze projekt się spodoba” – Maja oraz Emilia, klasa VIII c.
Zakodowany kalendarz adwentowy to kolejne wyzwanie programu Uczymy dzieci programować, w którym nasi uczniowie z klas I-III edukacji wczesnoszkolnej aktywnie uczestniczyli. Każdego dnia jedno zadanie do wykonania 🙂
Czwartoklasiści mieli z okazji adwentową misję „Ty też możesz zostać Sieciakiem”.
Działo się o wiele więcej, wkrótce obszerniejsza fotorelacja. Mam nadzieję, że spędzony wspólnie zakodowany grudniowy czas dla wszystkich z Was był radosny i pełen wyzwań. Gratuluję Wam pomysłów i wytrwałości!!!
mgr Ewelina Majewska Pyrkosz