Zakodowane Boże Narodzenie

Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas, czas radości, rodzinnych spotkań, pachnącej choinki i prezentów. Na przedświątecznych lekcjach online z edukacji informatycznej i informatyki  staraliśmy się połączyć tradycję z nowoczesnością.  Nikogo zatem nie zdziwi już zakodowana choinka, renifery, bombki z algorytmem w tle, a nawet zakodowana stajenka.

„W Pythonie najbardziej zainteresowała mnie jego logiczność, spójność oraz dokładność. Serdecznie zachęcam, każdego do nauki programowania w tym języku, jest to niezwykle satysfakcjonujące. Wspólnie zrobiliśmy dwie choinki. Jedna w uproszczonym Pythonie, którego się uczyliśmy a druga w klasycznym” – Miłosz, Aleksander klasa VIII c.
„Wybrałyśmy aplikacje Scratch, ponieważ jest to przejrzysta aplikacja dla każdego. Uważamy, że każdy może to sam wykonać w domu i czerpać satysfakcję z wykonanej przez siebie pracy” – Tosia, Magda, Maja, klasa VIII c.
kartka
Zakodowane Boże Narodzenie w Minecraft – Klara, klasa VIII c
hahha
„Nasz projekt przedstawia górską świąteczną i klimatyczną wioskę zbudowaną w Minecraft. W naszej wiosce chciałyśmy zaprezentować piękno Świat Bożego Narodzenia oraz możliwości budowania w tej grze. W naszej wiosce umieściłyśmy np. lampy które zapalają się tylko w nocy. Czas pracy około 3 godziny. Mamy nadzieje ze projekt się spodoba” –  Maja oraz Emilia, klasa VIII c.

Zakodowany kalendarz adwentowy to kolejne wyzwanie programu Uczymy dzieci programować, w którym nasi uczniowie z klas I-III edukacji wczesnoszkolnej aktywnie uczestniczyli. Każdego dnia jedno zadanie do wykonania 🙂

 

 

 

Czwartoklasiści mieli z okazji adwentową misję „Ty też możesz zostać Sieciakiem”.

Działo się o wiele więcej, wkrótce obszerniejsza fotorelacja. Mam nadzieję, że spędzony wspólnie zakodowany grudniowy czas dla wszystkich z Was był radosny i pełen wyzwań. Gratuluję Wam pomysłów i wytrwałości!!!

mgr Ewelina Majewska Pyrkosz