Aktualności

3

 

festiwalnauki2016_

Spotkanie ze sztuką i językiem francuskim

W dniu 17 listopada, uczniowie klas trzecich gimnazjum, uczący się języka francuskiego pod kierunkiem p. Marty Drobińskiej-Ślusarz, wzięli udział w „Spotkaniu ze sztuką i językiem francuskim”  w Instytucie Języków Romańskich i Translatoryki Uniwersytetu Śląskiego W programie znalazły się: spotkanie z artystą Aleksandrem Żywieckim , wykłady: „Od impresjonizmu do sztuki współczesnej”, „Wokół malarstwa” „Les arts plastiques…

logo

KLASY FRANKOFOŃSKIE NA ŚLĄSKU

Miło nam poinformować, że we wrześniu bieżącego roku nasze gimnazjum przystąpiło do programu KLASY FRANKOFOŃSKIE NA ŚLĄSKU realizowanego przy wsparciu Ambasady Belgii  przez POLSKIE STOWARZYSZENIE  – EUROPA JĘZYKÓW I KULTUR pod patronatem Śląskiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Śląskiego  i Uniwersytetu Śląskiego. Okres pilotażowy projektu rozpoczęła grupa francuska klasy pierwszej gimnazjum pod kierunkiem p. Marty Drobińskiej…

SZKOLNY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI

Dziś wielki SZKOLNY DZIEŃ ŻYCZLIWOŚCI – finał tygodnia życzliwości, akcji zorganizowanej przez Szkolny Samorząd Uczniowski dla katolickiej społeczności pod hasłem: „Czyń dobro, przebaczaj i bądź życzliwy – zatrzymaj się na chwilę koleżanko, kolego powiedź lub napisz do mnie coś miłego”. Na korytarzu została wyeksponowana gazetka i hasła nawiązujące do pozytywnych uczuć i relacji interpersonalnych. Uczniowie…

BAL CHARYTATYWNY

24 listopada 2016 odbył się Charytatywny Bal z Pluszowym Misiem, z którego dochód przeznaczyliśmy na leczenie dwuletniego Kacperka – chorego na nowotwór oka. Kacperek Ochal to uroczy dwulatek, pochodzący z Czeladzi. W marcu bieżącego roku zdiagnozowano u niego guza wewnątrzgałkowego lewego oka (retinoblastoma). W lutym rodzice Kacpra zauważyli u chłopca dziwny blask w oku. Reagując natychmiast, udali się na badania do Kliniki Okulistycznej w Katowicach….

Fizyczne eksperymenty

W dniu 21 listopada uczniowie klas I – V uczestniczyli w kolejnym spotkaniu z serii ” Fizyka dla Smyka” poświęconym badaniu cech suchego lodu. W przeprowadzonych doświadczeniach uczniowie porównywali właściwości suchego lodu i lodu z wody. W poprawnych odpowiedziach potwierdzili znajomość zmian stanów skupienia wody, oraz trudnych procesów sublimacji i resublimacji. Nauka przez doświadczenia i…

 

be

 

 

dla kandydata (2)

dla kandydata (3)

 

Z: