Wycieczka licealistów do Pragi

Pierwsze dni września licealiści z klas 2a, 2b, 3a’ oraz 3b’ spędzili na trzydniowej integracji podczas edukacyjnej wycieczki do Pragi.

Nasza wspaniała przygoda rozpoczęła się od zwiedzania Morawskiego Krasu, który należy do najwspanialszego regionu krasowego w środkowej Europie. Na całym terenie znajduje się ponad 1100 jaskiń. Niezwykłe bogactwo oraz szeroka skala zjawisk krasowych, tak samo jak cenna fauna i flora, są pod ścisłą ochroną. Zwiedziliśmy Jaskinię Punkevni, przepłynęliśmy łódkami w Jaskini Balcarce. Wjechaliśmy kolejką nad Przepaść Macocha o głębokości 138 m. Byliśmy pod wrażeniem.

Kolejnego dnia rozpoczęliśmy odkrywanie Pragi. Mieliśmy okazję zobaczyć najstarszy klasztor w Republice Czeskiej – klasztor na Strachovie, słynący z bogatych zbiorów bibliotecznych. Spacerowaliśmy po dzielnicy Hradczany. Na placu Loretańskim zobaczyliśmy barokową kopię domku Loretańskiego, w którym wg. legendy zasnęła Matka Boża, czyli tzw. „Santa Casa” przeniesionego przez anioły w celu ochrony przed Turkami. Kolejnym punktem spaceru była bogata zabudowa pałacowa: m.in. pałace Szwarzenbergów, Toskański, Arcybiskupi, Czerniński. Z dużym zaciekawieniem oglądaliśmy widowiskową zmianę warty przed zamkiem. W trakcie spaceru po terenie Hradu – największego kompleksu zamkowego w Czechach, podziwialiśmy katedrę św. Wita, bazylikę św. Jerzego, kaplicę wszystkich świętych, stary i nowy Pałac Królewski. Potem przeszliśmy na Małą Strane, gdzie czekał na nas Pałac Wallensteina, Rynek Małostrański z barokową świątynią pod wezwaniem św. Mikołaja, droga królewska, Most Karola z barokowymi pomnikami świętych, wyspa Kampa.

Trzeciego dnia odwiedziliśmy dzielnicę żydowską Josefov, w której mieliśmy okazję podziwiać zabytki kultury żydowskiej: Synagogę Hiszpańską, Synagogę Wysoką, Synagogę Pinkasa oraz Ratusz Żydowski. Przeszliśmy na Stare Miasto na główny rynek – Rynek Nowomiejski, na którym znajduje się pomnik Jana Husa oraz jeden z najsłynniejszych zabytków Praskich – ratusz staromiejski z zegarem Orloj. Tam z niecierpliwością oczekiwaliśmy na spektakl. Dalszy spacer po Starym Mieście pozwolił nam zobaczyć Kościół Marii Panny przed Tynem, ulicę Celetną, Bramę Prochową, secesyjny dom miejski, Karolineum – najstarszy uniwersytet w tej części Europy ufundowany przez Karola IV oraz Plac Wacława z monumentalnym budynkiem Muzeum Narodowego.  Tam właśnie przyszedł czas na pamiątkowe zdjęcie.

Pełni wrażeń wróciliśmy do Polski, być może opowiemy Wam o nich przy innej okazji 🙂

Tymczasem zapraszamy do obejrzenia fotorelacji w naszej galerii: http://katolik.sosnowiec.pl/th_gallery/wycieczka-licealistow-pragi/