Projekty CLIL

Już jakiś czas temu informowaliśmy o rozpoczęciu cyklu spotkań projektowych prowadzonych metodą CLIL przez Pana Macieja Niedbała w klasach I i II naszej szkoły podstawowej. Dzięki trosce uczniów zaangażowanych w projekty, nasz szkolny „mini-garden” rośnie i ma się coraz lepiej. 

Przypominamy, że uczniowie klasy Ia są odpowiedzialni za grządkę warzywną, klasa Ib opiekuje się grządką z ziołami, zaś IIb odpowiada za grządkę z małą łąką kwietną. W ramach zajęć projektowych klasy pierwsze wykonały własnego stracha na wróble (ang. scarecrow) przypominając sobie części ciała oraz elementy garderoby po angielsku. Ostatnio uczniowie mogli zaobserwować jak wyglądają obecnie wyhodowane przez nich rośliny – na zajęciach określaliśmy ich części po angielsku. Klasa IIb w ramach swojego projektu dowiedziała się jak ważnymi owadami są pszczoły, jak odbywa się proces zapylania roślin, a obecnie tworzy domek dla owadów, który również stanie w naszym małym ogródku. 
 
Przypominamy, że CLIL (Content and Language Integrated Learning), czyli metoda zintegrowanego nauczania przedmiotu oraz języka obcego, jest metodą innowacyjną, rozszerzającą wiedzę przy jednoczesnym pogłębianiu kompetencji językowej. Metoda ta rozpowszechniła się między innymi na uczelniach europejskich i jest polecana do stosowania w szkolnictwie przez Komisję Europejską. Jest nauką przez działanie, dzięki której nauczane treści merytoryczne i językowe znajdują bezpośrednie zastosowanie w praktyce oraz przyczynia się do rozwoju takich umiejętności miękkich jak komunikatywność, myślenie i rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, itd. Uczy pracy zespołowej i rozwija kreatywność.
mgr Maciej Niedbał